Gå til hovedinnhold

Tempus Fugit. Og det er jo bra.

Joda. Tiden løper. Alt annet er fullstendig utelukket selvfølgelig. Slik sett er alt i skjønneste orden.
Jeg har hatt sååå store planer om blogg innlegg. Men neida. Slik ble det ikke.
Nå er jeg på hæla igjen.
I dag vil jeg bryte tausheten. (strengt tatt i går, men poster i dag.) Slik at dere ser at det er liv. For det er jo det. Tross alt. Selv om jeg har vært mer enn frustrert - over laber kapasitet. Det skal så bittelite til - før jeg ender i vannrett.
Jeg er såå inspirert til å sy og omkalfatre i heimen, men orker lite i oppreist tilstand,  før det ender i feber og tilbake i vannrett. Ja ja. Det var det å IKKE klage da.
Men pokker heller. Prøv det den som vil!



Vi har vært på ferie og all ting. Det var topp, og i varmen ble jeg faktisk bedre. Jeg tålte til og med å sole meg UTEN parasoll. Vet ikke sist det skjedde. Sol var ekstra stas, magen var grei og jeg fikk kun en dag i senga. Sånn rent bortsett fra at jeg lå i solseng resten av tia, kjentes det uansett litt mer meningsfullt - enn  å ligge i senga inne.

Noen gode og dekorative middager ble det også..


Bassengutsikten var upåklagelig.

Champagnefrokost var heller ikke feil. Men får vel innrømme at det var i relativt små mengder kanskje.

Champagne til frokost er en fin ting.
 Jeg fikk til og med svømt litt, uten at jeg tilta i etterkant. Så jeg burde jo ikke klagd i det hele tatt.
Min tid som isprinsesse og isbader er definitivt forbi...

Det var litt etter at vi kom hjem at bråstoppen kom. Først red jeg på den gode bølgen og fikk deltatt på et sykurs med flotte Kari Melsom, før febermodusen satte inn. Tross er det fint å ha gode opplevelser å hvile på.
En fantastisk kursholder.
Vi lærte masse om trekanter og linjaler.

Nå er jeg ikke så aller verst til å balansere, men det er bare å innrømme, enkelte ganger er det fullstendig umulig. Det er som med sjonglering, selv om du er aldri så flink, faller noe av og til ned. Denne gangen bomma jeg totalt. Igjen.

Det er ikke det at jeg ikke kan ha feber, for det kan jeg jo. Det er det som skjer når kontoen blir ytterligere overtrukket, som gjør at det går i svart. Bokstavelig talt. Jeg gjorde et prøveforsøk nå netttopp, for å sjekke om det kan ha endret seg. At jeg tåler det liksom. Men det gjorde jeg ikke.. Så da ble det migrene, vonde ledd, hovne lymfer, magetrøbbel, energibrist og konstentrasjonsproblem. Samtidig. Nå er det ikke rare konsentrasjonen man trenger i senga, men lell da gitt.
Heldigvis er det nå et lite oppgløtt i skydekket. Det er jeg takknemlig for. Håper det varer.


Disse fikk heldige jeg på bursdagen min. De er kjempefine!
Nå satser jeg på vår og gode temperaturer! Det blir bra. I mellomtiden prøver jeg å sitte litt ved symaskina, være litt sosial, ikke minst på nettet. Det gjør at man ikke blir fullt så isolert. Heldigvis. Og så er jo de virkelige vennene og familien viktige da så klart. De er de ekte realverdier.



Avslutter med dette fantastiske bildet med de fine ordene som fikk vi av av gode venner.
Teksten er av Roy Croft tror jeg. Dette fikk vi! Ennj det!!
Var ikke det en nydelig gave? ( men så setter og vi pris på dem som ga oss det altså!)

Hei så lenge! ( Hvor lenge aner jeg ikke, forhåpentligvis ikke såå lenge nå da...? )
Oss talast! Som vi sier her.

Kommentarer

Anonym sa…
muy bien.
~Braelyn
2ne sa…
Ser ut til at du har hatt en flott ferie i alle fall :-)
Så får man bare ta med seg alt som måtte komme - men det krever jo sitt og lære og leve med det også.....
Lekker kopp du har fått - jeg fikk to krus i samme serie til bursdagen min :-)
Ønsker deg en riktig fin påske.
Klem
AnneH sa…
Tusen takk for bursdagshilsnen som jeg fikk. Det var koselig. Jeg sitter og tenker på hvor heldig jeg er som har en hverdag som er veldig langt fra din. For det er fint å få en liten vekker av og til om at livet kan endre seg, så vi må passe på å nyte de gode tidene og ikke ta for gitt at det fortsetter sånn for alltid. Håper du kommer deg litt ovenpå snart, så du kan nyte våren og tida som kommer...
Feriebildene ser fantastiske ut!! Men slitsomt å slite med helsen. Håper du får noen gode dager og at du får litt ny energi i vårsolen...
Så bra du skriver om å leve med begrensninger! Jeg har bare en kropp som sier stopp av og til, med lange gode perioder innimellom, men når den stopper kommer katastrofetankene, "blir det slik nå?" det krever sterk psyke å bære syk kropp! Kirsti
Kort og Søm sa…
For noen deilige bilder!

Håper du får noen gode dager mot våren og sommeren :O)

Hilsen Fredrikke
Trude H sa…
Så fint at du er tilbake!

Ser ut til at ferien var fin - og at du hadde nytte av den. Jeg håper hver sommer at jeg skal orke litt sol, men.. Er så enig, bedre å ligge ute enn inne når kroppen sier ok:)

Ønsker deg en fin vår!
Hilsen Trude H
Trine sa…
Masse fine bilder og gode stunder her. Håper det ikke blir så lenge til neste gang ;)

Populære innlegg fra denne bloggen

Om jeg syr?

( Resirkulering av innlegg fra 19.06. 2011. Med noen få justeringer. ) Nei, det blir dårlig med det. Jeg har vært ei uke i Tyrkia sammen med ei god venninne UTEN sysaker - og vet dere  - det gjekk helt fint uten håndarbeid.Tro det eller ei og utrolig nok! Jeg er fortsatt litt i sjokk. Strandpromenaden var utrolig vakker Grønnsaksmarkedet bugnet av varer av alle slag, og av meget god kvalitet. Til tross for at jeg ikke så en eneste diger traktor, tvert i mot mange, veldig mange, små, -slike vi greidde oss med  på 60-70-tallet her hos oss. Til og med to traktorbutikker stappfulle av slike så vi.  Vi hadde ei kjempefin uke i sakte fart. Varmt, fint vær, vi fikk sola oss,handla, slappet av, spist godt og prata og lo masse. Vi har til og med bada! Jeg har til og med bada, mener jeg. Jeg var hakket-før-isbader i tidligere tider, men har blitt så varmekjær at man minst skulle tro jeg er i slekt med Julegleden. (Det er muligens til min fordel at kroppstemperaturen er lave

Frøken Blå Tåreperse

Konkurransen hos   Anne på Moseplassen finner du her . Jeg har meldt meg på, men blomstene jeg skulle ta bilde av, var borte. Jeg har nemlig alltid noen overlevere som har sådd og mikset seg selv. Men i år var de fullstendig fraværende. Mystisk.. Til og med fiolene fra min mors hage har forsvunnet. Det måtte anskaffes nye. Det passet derfor kjempefint at Sjefen og Sjefens Sjef skulle innom et Gartneri på sin kystturne. De gjekk til innkjøp av de siste rester av sesongens stemor, ikke nødvendigvis i bare favorittfarger, hva nå det er, men stemor er jo alltid fine. Uansett. Tross alt!  Frøkna over, frøken Blå Tåreperse er mitt bidrag. Det er jammen meg ikke noe rart det blir litt tårevått når sommeren kom og varte en dag, før det ble kjempekaldt, mer nedbør og stor vannføring i elva. Jeg rekker omtrent ikke å ut i shorts og sommerkjole før det er på an igjen med full påkledning! Nå er det like før jeg stiller med stillongs under shortsen! Jeg vil har sommerfølelsen! Nå! Frøkna un

Mars uten snø er som mai uten kvitveis. I 2014.

Her er et blogginnlegg som på mystisk vis ikke har havnet på nett.  Det var skrevet sånn omtrent i mars i 2014...  Jeg deler det nå jeg. Det er litt julestoff, men pytt. Plutselig er det aktuelt igjen,  Vet ikke hvor jeg skal starte. Men altså. Jeg og syvenninne Trine ble med på en syutfordring på nettet i desember. Lurt.  Akkurat som om vi ikke hadde nok å finne på - slik rett innunder jul. Men får si som bestemora mi sa, den som har og gjøra, får og gjøra. Med andre ord, den som har arbeid, får mer arbeid. Og omtrent sånn ble det. Det vil si, for mitt vedkommende, falt et par gjøremål ut, men vi greidde oss fint igjennom jula og hadde flere sorter julekaker enn hva vi har hatt på mange år. Det skulle ikke rart til, ettersom det har vært tomme bokser i fler år. Hva som falt ut? Best å la den ligge, tror jeg. Men vi beholdt i alle fall humøret, og mye av helsen. Altså. Vi ble med på Bonnies desembermysterie.  Celtic Solstice Mystery.    Og det har vært kjempemo