mandag 28. april 2008

Minnerik tur

Vi bråbestemte oss for å dra til Hamar for å være med på fagbrevsutdeling til Husets sønn, vi møtte hans far og Marianne før seansen begynte utenfor Scandic hotell. Og vi ble møtt av bolde menn i middelalderkostymer. Jeg ble så forfjamsa at jeg ikke fikk tatt et eneste skikkelig bilde..


Det var en høytidelig sermoni, med mye opplesning i gammel språkdrakt. Og i begynnelsen satt vi alle med en alvorlig men pussig følelse over mange merkelige formuleringer, -helt til seremonimesteren gavFylkeskommunens representant beskjed om å fatte seg i korthet og være sannferdig.. Da ble det litt forsiktig latter, og videre var det underfundige og morsomme kommentarer som utløste mye latter. Og den aller siste, etter sikkert 70 kandidater , var husets kandidat som fikk sitt fagbrev...


Vi hadde avtalt med kandidatens far og hans Kjære om å samles
til felles middag etterpå. Og det var kjempehyggelig! Etter overnattig og laaang
trivelig frokost ble det et besøk hos Sønnen og en middag. Denne gangen på
Milano ( ikke i Italia nei.. ) Igjen bra mat og nok i magen til å starte
hjemturen. Vi hadde en riktig så fin tur, ikke minst over Venabygdsfjellet.


Utrolig nok rakk jeg å kjøpe sandaler, så denne sommeren er jeg godt rustet for sol og varme.. Jeg fikk lånt et prøverom for å skifte før seansen, og fant disse på tur ut igjen.. Heldige meg!

I dag var det godt å få en rolig dag med pakke i posten fra favorittnettbutikken min; de skriver så hyggelige hilsner! Disse skal rett på vaskerommet... Og jeg gleder meg til å sy noe med roser! Har så mange planer..

Og ja da, jeg har falt for fristelsen igjen,- jeg har bestilt en ny BOM.. Denne er fra Kaktus Quilt. Det stemmer også at det har kommet tre allerede.. Og jeg er ikke ajour - på noen måte..

Et resultat etter Heges foredrag ; å ta inspirasjonsbilder. I følge Sjefen har det tatt litt av....

Kumlokkets skjønnhet..

Og på to dager har det blitt litt grønne blader på trærne. Vi var helt forundret over at det hadde skjedd så mye; vi hadde jo bare vært borte ei natt!!


Og kvitsymra er i startgropa. Snart kommer de hvite teppene under trestammene.. Det er vår! Ha er flott uke!

4 kommentarer:

Hege LH sa...

Så gøy med bilder! Jeg også falt for en hjulkapsel og et kumlokk her en dag... riktig fotogene var de! ;-) Tenkte kumlokket kunne komme til nytte til en 40-årsdag, og hjulkapselen min har nye farger fra bildebehandling.

Nå leser jeg til og med bruksanvisningen til kameraet...!

Tingelingeling sa...

Kumlokket var helt klart inspirert etter din bildevisning,-og hjulkapselen er mest for at sønnen min skal holde interessen oppe for bloggen min..!

Jeg har lenge vært i startgropa for digital speilrefleks,og ble ikke mindre i "affärshumör" etter å ha hørt på deg og sett sia di! Men lurer veldig på hvilket????

Har også tusen ( omtrent ) spørsmål om bildebehandling...

Og JA bilder er så morsomt! Men får ikke tatt så gode nær-nærbilder med det vesle kompaktkameraet. Irriterende..

Hege LH sa...

Hei igjen! Bildene i bloggen er tatt med det forrige digitale kompaktkameraet. Men NÅ knipser jeg med et Nikon D40 speilrefleks (ikke noe fancy, men brukervennlig). Og det er enda mer gøy, spesielt på motiver som flytter på seg. Og så kjøpte jeg ekstra zoomobjektiv. Ordforrådet kommer etterhvert...

Det er minikurs (gratis) i Trondheim 6. mai for dem som akkurat har kjøpt D40, håper å lære noe nyttig der!

Tingelingeling sa...

Så fint med tips,-tusen takk! Nikon høres ut som er sikkerstikk! Har foreløbig sett litt på Olympus, har et "gammeldags" speilrefleks i samme merke- var veldig fornøyd med det. Nå har jeg akkurat oppdaget at objektiv fra gammel teknologi til digital ikke så lett kombineres, derfor er jeg åpen for det meste. Nå er jeg mest opptatt av nettopp brukervennlighet! MEN beslutningsfasen tar litt tid.... Men ser frem til å knipse "vilt".;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...